Thursday, July 22, 2010

10K...

hehe..trademark kitaorg kalo time banyak keje sgt dlm sehari...banyak kali jgk le terjadi aku keje cm gaji 10K sehari..bkn nk merungut..actually aku sgt bersyukur kalo sehari 8 jam time keje 2 aku guna to the max. just nk cerita tentatif bila keje ala2 gaji 10K sehari.

contoh la ari ni. situasi ni mmg glamer bila dekat2 monthly meeting.

8.00am- masuk keje, lepas check pesbook (dan lagi) terus wat monetary report utk monthly report. sambil2 print ngan photostat apa2 yang patut.

10.00am- kua pg bekfes jap ngan consultant. ari ni spesel ckit jauh km pg sampai ipoh garden

11.00am- balik utk settlekan semula monthly report. print/photostat/susun2...

1.30- lepak jap ngan semayang zuhur

2.00- pegi zon 1, settlekan perabot, pas 2 nk check jalan pg SA, tp sangkut kt jalan depan rumah sampah. nk premix bg cun, so brickwall height utk that area kena tambah. crusher run pon kn tambah..alamak VO lagi.puas aku nk deal ngan en din ngan en azahar..org tgh mmg sakettt...

3.00- pressure test ngan LAP, kena hantam sbb apa yg en idris mtk x de kt site. gate valve la...eeh aku follow up ngan mr choo dia kata da ada..da aku kn sekolah panas2 tadi..adehhh...

3.30- inspect roof truss ngan en muzie..lama wooo...

4.15- cargas ke zon 1 untuk melarikan diri dari tanggungjawab site visit ngan kapten..hehehe..settlekan hal roadwork ckit

5.30- p lepak kt padang polo ngan en muzie ngan azahar...

6.15- balik opis, semayang asar..diskus2 ngan en din ape2 masalah..balikk

lengkapla diari kehidupan seorg site eng ultimate builders. cum supervisor, cum TA, cum kongsikong....yeahh

actually aku bersyukur gak la atleast gaji akan berkat and dapat banyak belajar...mmg aku masih lagi belajar. banyak lagi yg nk kena repair...Ya Allah..kuatkan la semangat, berikanlah aku ilmu yg bermanfaat dan kefahaman yang luas..


dzuli

No comments:

Post a Comment