Thursday, July 8, 2010

dugaan dan cabaran

aku pernah dengar satu hadis "tak sempurna iman seseorang jika dia tak diduga" so, aku rasa aku sedang diduga, tetapi Alhamdulillah, ianya x seteruk org lain ( org miskin/org palestin/orang kurang upaya dll). aku rasa macam Allah cuma bagi aku satu rasa, supaya aku lebih berhati2 lain kali.

sedih..
memang sedih sangat, kalau terfikir gerenti nak menangis..tapai aku kena kuatkan hati... insyaAllah, semua akan baik, Allah akan bagi aku yang lebih baik.

sabar
keyword 2, sedang sabar. kadang2 dugaan wat kita jauh dari Allah, tapi aku harap dugaan akan buat aku lebih dekat dengan maha Pencipta. sabar kan sebahagian dari iman

yang terbaik
InsyaAllah, aku sedang cuba yang terbaik untuk diri. cari peluang lain, lebih banyak belajar dan bertanya, lebih professional, lebih relaks, lebih banyak membaca.

aku yakin, selama 26 tahun aku hidup dibumi Allah ni, segala yang terbaik untukku. Alhamdulillah, jgn sbb satu pekara aku menjadi golongan yang x bersyukur.



dzuli

No comments:

Post a Comment