Saturday, April 9, 2011

majalah 3

baru tadi tengok citer pasal tsunami jepun -majalah 3
1)sukarelawan malaysian bagi bantuan
-kalau la aku berpeluang pergi, mesti pengalaman terbaik untuk insafkan diri kan. tengok kesusahan orang lain.
-ada sorang (x ingat nama) dia kata ini satu jihad.. yess, semoga Allah panjangkan usia aku, bagi kekuatan semoga suatu hari aku ada keberanian untuk buat pekara2 mcm tu..

2)bantuan dari penduduk islam yang mmg minoriti di jepun.
-sangat bangga tengok, golongan minoriti, tapi cuba memberi sumbangan walaupon hanya onigiri (rice ball). mmg mengharumkan nama umat Islam.

3) kesabaran rakyat diorg menghadapi semua
-diorang kata ini satu takdir dan cuba untuk melalui hari2 yang mendatang.

hmm......syukurlah Allah belum uji kami dengan bencana alam yang sangat dasyat macam tu. tapi ia boleh menjadi pedoman untuk aku menghadapi cabaran2 dalam hidup aku ni





dzuli

No comments:

Post a Comment