Tuesday, April 19, 2011

meluahkan

InsyaAllah dalam sebulan lagi saya akan ke tempat kerja baru..
hopefully Allah mudahkan semuanya
hopefully:
1)mendapatkan ilmu terbaik dan kepuasan dalam kerjaya saya
2)harap2 jupe kawan2 terbaek cm kt UBSB ni
3)rezeki dan keperluan saya dicukupkan
4)dapat rumah dan hosemate yang baik2 cm kt ipoh ni
hmmm...sangat nervous sbb awal2 ni banyak juge cabaran.Alhamdulillah, dapat disetelkan sikit2
tapi masih nerves juge

sedih jugak nak tinggalkan UBSB..kawan2 kt sini mmg antara the best I'll ever had, tapi arwah kak falah penah quote utk aku "setiap pertemuan pasti ada perpisahan, tetapi setiap perpisahan tidak menjanjikan pertemuan semula". quote ni aku hanya perasan lepas arwah dah x ada utk selamanya..
quote ni jugak yang aku pegang dlm hati..no matter how much we love or care for somebody, they may leave us someday..

how much my friends are important to me?
very much...selain dr family (my 1st priority of course)

1)tempat kita meluahkan perasaan (sometimes ada pekara yang x boleh/malu nak luahkan kat mak abah/adik beradik)
2) tempat kite mtk pandangan ( sebab kite bersama ngan diorg for a long time, and the know us)-age gap juga almost the same menyebabkan they know what fit for us in this era..
3)tempat berkongsi masalah (tambah2 bila kita sanga jauh dari keluarga)
4) tempat utk kita bersuka2 (release tension kunun)-xkan aku nak p karock/tgk wayang citer black swan ngan mak kot..p shopping ngan tgk citer Nur Kasih the muvi bolelah...
5) tempat utk kita jimba2 ujung minggu, photogedik, bekfes, citer pasal new muvi,try tempat makan baru,gossip artis and pakwe korea..(okey its getting ridiculous)

tapi kadang2 risau juga, mungkin aku terlebihkan kawan2 dari family (hopefully its not)..
contohnye: ada kenduri kawin member baik ngan sepupu dalam hari yang sama
member baik-sangat baik,tido sebantal, makan sepinggan
sepupu-so-so..jupe setahun sekali,
so nak p yg mana?
aku x mo jawap hehehe..

eeh..aku da melalut ke..
of course aku sangat nerves
of course aku sedih sbb this project really meet the end
kawan2 yang baik semua sudah mau pergi, meneruskan pencarian rezeki dibumi Allah ini.
InsyaAllah, kita akan jupe semula hopefully dalam situasi yang lebih baik..
Semoga kami semua berjaya dan berada di jalan yang Allah redhai...

*aku sangat terasa sbb one of my special friend kt sini sudah mau keluar sbb keja dia da abih..
almost 1 1/2 year aku kenal dia..
I pray for the best of me and h**..
I want h** to know that I appreciate H** deep in my heart more that ...could see..
InsyaAllah, the earth is round, i really hope that i"ll meet H** again...





dzuli

No comments:

Post a Comment