Friday, April 8, 2011

projek saya-part 2





entry ni just random picture, x ikot tarikh ek, x mampu i nak ingat bulan berapa tragedi2 kt site i ni hehehe...

antara yang menarik untuk 1st timer cam i ni..
earthwork kat zon 1 yang mencabar. tanah lembik uolss..tapi kat sini ok, just levelling sahaja.x de kerja-kerja cutting and backfilling yang serius.

when excavation for roadworks.575mm tau..masa ni paling best dalam sejarah aku keja kt cni. we deal with nature, water table tinggi, soft soil, alligment lari..mmg best la....

almost 2 month construction work, siap da final layer. tapi sepatutnya 2 weeks je, tapi banyak sgt masalah yang berkaitan, esspecially infra telekom,street lighting ngan water rec wat roadwork ni delay teruk.

pressure test zone 1 utk water rec. akhirnye... setelah dicabar oleh sub con yang lari dsb...

shear wall system, IBS system..mari menyahut seruan kerajaan 70% IBS system untuk satu projek.

RE saya dan subkon tengah tekun check reinforcement utk slab. masa ni aku kt bwh tengah jaga FDT.. both of them mmg anta yang terbaik pernah aku knal. yang ni aku ingat lagi, kami tengah monthly meeting. so aku ngn en muzi telah berjaya mengular time meeting sbb inspection ni..hahaha.

block F. gambar diamik dari blok E. aku x ingat la aku tgh wat pe kat blok E tu



dzuli

No comments:

Post a Comment