Saturday, August 27, 2011

Flyers of Flyers


di satu hari, aku check emel..flyers distribution schedule..
"ooh ada nama aku la, kat LDP"....dah la aku ada bad experience pasal flyers ni..(baca kat sini)
dalam hati aku..elleh kat plaza tol, senang kot, keta lalu-senyum manis-bagi kat driver.
 .

tiba-tiba pagi yang hening 25 Ogos, PR bgtau aku kena distribute flyers kat Esso Desa Petaling...
erkkk....petrol station...aku terbayang camne budak2 sekolah tahfiz yang selalu jual CD kat petronas bulatan kayangan Shah Alam tu...tapi aku still positif.." alah, senang kot, tapi malu ckit la"

sampai Esso tu, tgk2 alamak, cinonet je Essonye, ada 6 pump + 2/3 utk diesel punye..
pehh..target 5 ribu keping bai...ni 500 pon hazabbbb...

kami pon memulakan tugas...

situation 1 :
kami :Encik, ni LEKAS,..terima kasih (senyum ikhlas)
Encik: ok, thanks..apa ni dik
kami:bla3..lebih cepat ke seremban & selatan..



situation 2 :
kami :Encik, ni LEKAS,..terima kasih (senyum ikhlas)
Encik: ok, thanks.



situation 3 :
kami :Encik, ni LEKAS,..terima kasih (senyum ikhlas)
Encik: No, thanks/dont wan't/sudah ada..
kami : sengell, da beri, amik je la (dlm hati)

situasi ni berlaku dari kol 10.00 am sampai about 4.00pm..yang lebih tu da x larat..wat x tau je, letak kat kaunter Esso tu, pepandai la deme..


kalo flyers aku ada offer hadiah 3 J, mesti org excited camni...
                 


tapi, ni lah yang berlaku..
aku jupe flyers kami dalam toilet, atas lantai...sedih taw...buang la jauh2 ckit..ko ingat murah ke bende tu...
kami bukak posa kat situ je...akhirnya pas semayang maghrib, kami start gerak balik...aku harap ni experience 1st and last..kalau kat plaza tol xpe kot..petrol station..xmauu..xmau....


dzuli

No comments:

Post a Comment