Monday, December 12, 2011

Putrajaya Tanah basah

tajuk cam pelik kan?
actually di satu pagi yang hening, lepas hanta adik kecik aku (kakcik) balik penang kat LCCT
flight dia pukul 8.30, we barely arrive LCCT pukul 8.00 sbb ikot GPS papago yang agak vodoo itu.
aku ngan Najah mula la memikirkan ape yang kami nak buat utk kill the time
mula-mula dengan mode mengada, kami telah pegi bekfes kat Taman Warisan
sungguh tak berbaloi kerana harga Nasi Lemak ayam rempah dia RM 6 hengget sepinggan (erkkk...)
agak mahal utk harga gerai ok..

pastu Najah ajak survey wetland utk projek biologi kelas dia whatever ntah.
ok la memandangkan masa tu baru pukul 9.30 a.m.

masuk je wetland, aku rasa pemandangan dia superb
sangat menyenangkan
ramai family datang utk riadah

mula-mula naik lookout tower yang tinggi gila
aku seorang yang gayat ok
tapi gigih aku naik jugak
tapi yg rigu sbb tak bawak camera
yang ada hanya 5MP henfon camera

IMAG0177
jeng jeng jeng


IMAG0179
the view from up there

lepas tu dengan mode gigih lagi, aku carik kolam flamingo.
ini serius, the real flamingo kaler pink yang tido berdiri sebelah kaki tu tau
tapi aku juga takut binatang cam burung2 ni, so aku tgk dari deck yang agak jauh sahaja ha ha ha
oo, kat cni ada itik serati ngan itik biasa gak

IMAG0183
sekawanan flamingo.

definitely, i'll come back with my baby (sonychan)
utk hasil2 yang lebih memuaskan hati.



dzuli

2 comments:

  1. sini yang leh cycle around the park ke?

    ReplyDelete
  2. boleh.. tapi luas jugak la.
    ada service sewa basikal juge

    ReplyDelete