Monday, January 16, 2012

balik kampung = balik makan = reset otak

semenjak aku berhijrah ke kajang ni
balik kampung ialah acara yang rare
masa kat ipoh, mesti at least sebulan 2 kali
so, memandangkan ada rezeki sikit
aku pon amik cuti 3 hari dan memecut cik PKA ke kulim kedah

menyelusuri lebuhraya utara selatan dengan jarak 300 km seorang diri memang membuatkan aku terfikir banyak benda
mostly pasal career and life la..
sbb aku rasa macam aku berada diambang epic fail dalam career idaman aku..
o.k..sudah..
lepas tu masa ni la mula wat survey pasal sikap pengguna lebuhraya la, trend pemanduan la ha ha ha.kalo aku buat thesis/paper mesti aku bole dpat A.

so, 7 Jan 2012 tu, aku gerak dari subang pukul 8, and dalam 11.45 aku dah masuk Juru,
aku pon singgah la kat kakcik dulu..lepak2 tengok awang secara live.
Awang ni kucing senget sikit, dia nampak orang lain, terus menyorok secara extreme, macam takut ngan orang, kesian kau awang...macammana la nak survive dalam dunia moden ni kalo ko perangai macam tu.

muka jambu, nama awang
lepas Zuhur, aku ajak kacik pegi soping dengan sisa-sisa duit bonus ha ha..and kacik belanja aku chillis, ooh, tempat ni mmg sedap, tapi kos satu hidangan = 5 kali makanan kampung haha..Thanks cik, I lap u..doakan I dpt bonus 3 bulan, nnti I belanja U bubba gump

chicken bla bla bla....(tak tau nama)
hasil rembatan aku, dapatla sekotak contact lense salah power, sebijik beg tangan yang agak murah, tapi I suke, 2 botol solution (tak kelass langsung shopping haha).

2 hari aku dok umah, mmg kategori makan tido, nak puaskan nafsu balik kampung, cuma petang Isnin tu je ajak maka keluar Giant Kulim, nak beli bahan buat bihun.
memang enjoy la balik rumah kali ni, mebi sebab betul2 lepak, pegi beli langsir, survey baju pengantin cik bakal pengantin, makan homecook, layan Astro sampai lebam ooh...heaven..

Lepas tu, aku balik kajang awal sehari, bukan ape, nanti letih & aku MC lagi haha
so, aku singgah Ipoh...wahhh baru 8 bulan aku tinggalkan ipoh, development quite fast, hampir2 sesat sebab da banyak build commercial area.

Aku da memang buat appointment ngan best bud aku, Kak Syidah
seronok gila lepak Jusco Ipoh macam 8 bulan lepas, siap sempat window shopping lagi, tak sedar diri, padahal menyinggah je haha.

Lepas tu drive Kajang balik, sambung balik pkir masa depan dalam kereta
survey perangai orang kat RnR pulak, tengok rakyat Mlaysia suka makan ape dekat RnR, (tipu)
Then life aku macam biasa je...


# ape motif entry ni..ahh lantaklah







dzuli

No comments:

Post a Comment