Tuesday, May 29, 2012

semangat Segamat.


last saturday (26 May 2012)
aku telah berjaya menjejakkan kaki ke Segamat Johor,
Sebab ada member aku kawin.
(kalau tak,maybe takde reason untuk aku datang jalan-jalan kat sini kot)

Perjalanan started as early  8.30 a.m
breakfast dekat R&R Seremban, 
ramai sungguh umat manusia, yelah trend Malaysia kalau cuti sekolah kan

so around 11.00 a.m dah exit tol Tangkak,
rupenya Segamat lebih kurang 50 km dari exit Tangkak ittew.

So, around 12.00 p.m baru lah sampai dekat rumah pengantin ni.
Liza (purple dress) dia ex-colleagues aku masa kat UBSB dulu,
member sama-sama pegi tengok wayang,lepak mamak, lepak starbucks ataupun balik lambat sebab buat report.

clockwise: aku,kak syidah,cik tun,liza
She and her Husband 
Drinks: Carbonated tau..
Serious  best beriyani itu

oh forget to mentioned, adat orang Johor, sebelum pihak lelaki nak masuk untuk bersanding,
sedara mara belah perempuan akan tahan diorang untuk kutip "tol"
lepas beberapa halangan/"tol" barulah diorang boleh masuk :-)


Lepas beberapa siri mengambil gambar (banyak yang K.O daripada O.K)
so, kami meneruskan perjalanan balik KL semula,
oleh kerana tangkak amat famous dengan kain pasang yang murah (pernah masuk Majalah 3 uolls)
so, kami pon berhajat untuk mengusha,

Tapi, aku telah dinasihatkan supaya tak beli kat tangkak, tapi pegi dekat HQ Jakel kat pekan segamat tu,
so, aku ngan Kak Syidah pun pergi ke tempat yang dicadangkan

cotton dari pelbagai negara (japan/italy/U.S*tipu*)
penin..masa tu pulak ada happy Hour
So, kerana budget yang agak tight, aku dapat la sepasang printed chiffon dengan harga RM 54.00 (murah jugak la)

Kak Syidah rembat printed chiffon RM 50, ngan cotton RM 30. Biasa la tokey besar..

Lepas tu terus balik KL, syukurlah tak jem (opposite side, jammed like crazyyy)

So, Selamat pengantin Baru untuk Liza, semoga bahagia sehingga ke akhir hayat.


dzuli

No comments:

Post a Comment