Monday, July 23, 2012

KPP Batch 3 2012-Genting View Resort- Part I

kerana aku sudah bergelar P***** K******N.
maka haruslah aku kena pegi macam-macam jenis kursus
salah satu untuk noob cam aku,
kursus pengenalan (untuk berkenal-kenalan dengan organisasi)

so, Tengahari Jumaat (13 Julai) aku dan 38 orang kawan-kawan yang senasib berkumpul di lokasi kami untuk batch ke-3 ni iaitu di Genting View resort.
resort ni jauh dari genting ye..18 Km lagi kalau nak naik genting
agak usang resort ni, mungkin sesapa yang nak percutian bertemakan tahun 80'an bolelah sewa sini
harga agak murah. (so tak membazir duit rakyat kannnn?)


biasalah hari pertama
upacara perasmian
talk yang ringan-ringan
tu je
Malam tu start Team Building
best..nama fasi kami Dr Ibrahim Nor
banyak LDK la (latihan-dalam-kumpulan)

antara aktiviti-aktiviti kitaorang sepanjang 2 hari Team Building

buat logo kumpulan,
membina daya kreatif dan inovatif gituuuu

untuk part ni, kitaorang kena reka beberapa benda macam bunga, rerama, lagu rasa sayang guna benda-benda terbuang,pemadam ngan roket.yang bestnye kumpulan aku (k-4) menang. dapatla Apollo kek sekotak.

membina prototaip bandar pintar 
lagi gambar dalam jarak dekat

untuk model bandar pintar tu..
hahaha memang lawak + kagum
Dr Ib bagi satu projek brif & dengan kekretifan kami 39 orang berjaya jugak la membina model tersebut
significant dia ialah teamwork (beberapa group of people)
SUKSESS

mula-mula semua arkitek dikumpulkan
diorang buat master plan
pastu yang lain-lain cari sumber
macam-macam ada, kuali,botol mineral,abis pokok2 keliling resort tu kami tarah hahaha
tapi I kind of impress with daya imaginasi arkitek2 yang ada kat sini
lawa kot master plan yang diorang buat tu
kalau la direalisasikan..memang mantaplah Malaysia

lagi satu, aku memang impress dengan daya imaginasi & kreativity diorang
buat airport  model dengan papercup
subway station dengan kuali
green area guna wyre mesh
shopping complex dengan polistrin-jumpe-kat-mana-tah
hmmm...syabas

untuk agenda Ahad-Jumaat
biasa je
ceramah/talk,riadah.

ada satu aktiviti yang agak menarik
dipanggil "Monitor-ku sayang"

setiap orang akan dapat satu nama-orang
contoh: aku dapat nama Suhana
so hari-hari aku kena bagi surat kat Suhana tu.
tapi suhana tu tak tau aku yang bagi surat kat dia
masa last day baru kami akan teka & reveal sapa monitor kita
gitulah

Tapi, sebab ramai-ramai kreatif
ada je orang-orang yang dapat surat 30 keping/day (maknanya lebih dari seorang tulis untuk dia)
abang  kameramen urusetia pun dapat
Pak Mothtar urusetia pun dapat
ada yang surat ngan gambar
ada tulis ngan tangan kiri
ada dapat pantun
ada dapat angpau
aduhaiii
jadi upacara bergumbira pulak bila bukak kotak tu tiap-tiap malam

surat-surat dari monitor I



bersambung.....

dzuli

10 comments:

  1. hahhhhaaaa...hahahhahahahahahah...
    cam lawak je....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ape yang lawak..best ape...tak rasa umo 28 taun hak hak hak

      Delete
  2. aik lain yang aku cari, lain yang jumpa...kui2

    ~Rasa sayang

    ReplyDelete
    Replies
    1. ape yang kau cari & membawa kau ke sini hahaha
      oh..ko sape ni? :-)

      Delete
    2. aku la rasa sayang tue haha

      Delete
    3. heh...Nizam upenye...
      but thanks singgah blog haha

      Delete
    4. hehe kenal ehh...
      aku nak cari nama company dr ibrahim nor...last2 jumpa blog ko...hehe

      tak jumpa maklumat pasal dr tue...ko ada no contact dia tak?

      Delete
    5. takde la pulak..
      ko try tanye En Mokhsin ke
      diorang yang jemput kan?

      Delete
  3. blog yang menarik..tahniah!!Jiran dekat :)

    ReplyDelete