Tuesday, January 29, 2013

aku, bas & puduraya

seluruh rakyat Malaysia sedia maklum, last week ialah cuti berkembar. 4 hari total (dah macam semester break), so aku mengambil keputusan untuk balik kampung. taknak balik time cuti CNY sebab aku dapat merasakan kehazaban jem pada time tu.

so, sebab nak save bajet & aku balik sorang je, aku telah naik bas. last time aku naik bas around tahun 2011 tu pon standard ipoh-kl & tak naik kat puduraya pun. naik dekat old KTM railway station tu.

kali ni aku naik dari pudu, KL-butterworth (plusliner) kena naik kat Puduraya. hati aku berbunga riang sebab nak tengok puduraya selepas renovation berjuta-juta tu. imajinasi aku mestilah ala-ala TBS, takde ulat tiket, WiFi free, ruang menunggu yang selesa, pastu information board macam kat airport. oh, last time aku naik dari puduraya tahun 2006.






tetapi..
tidak ye, jauh sangat dari TBS, macam puduraya 6 tahun lepas je just dia upgrade kiosk-kiosk tu, buh kedai rakyat 1 Malaysia, kedai kain 1 Malaysia, Kedai buku 1 malaysia. pastu buh kerusi elok-elok sikit.
keciwa I, memang macam takde perubahan. makcik-makcik  kat kiosk yang still agresif panggil customer, platform yang nak tunggu bas tu pun sama je lah, and aku rasa still wujud ulat tiket, sistem tiket dia tak macam TBS pun, tak tau la kalau aku tak nampak.
nasib baik la aku tunggu tak lama kat situ, dalam 30 minit je.

tu jelah, nak ambik gambar pun malas.
sebagai pengguna public transport, agak kecewa, below expectation sangat.
hopefully akan wujudlah terminal bersepadu utara agar dapat meningkatkan standard pengangkutan awam negara.





wakilrakyatsangatentrycamni..heh.



dzuli

No comments:

Post a Comment