Wednesday, May 29, 2013

1st anniversary

ini bukan entry pasal ulangtahun perkahwinan whatsoever
ulangtahun pertama aku kerja kat organisasi ni..
ha..mengada tak sampai nak buat entry?

it's not aku bangga ke hape ke.
but just to show how grateful I am to be here after 1 year of suffocation at previous company (kan dan speaking jerman)

banyak benda yang dah berubah selepas setahun
knowledge level, professional level agak bertambah

yelah,sebelum ni 2 tahun aku di site. Muka yang hampir sama je setiap hari haha.
professional level takyah cakap la. site tak menerapkan etika sangat. pergi keja pakai jeans ngan t-shirt je (sesuai dengan cara kerja)
meeting? haha... nak bertumbuk hempas-hempas kerusi pun takpe
bahasa pulak memang masing-masing ikut sedap mulut je.
but it was a great experience. I had so much fun. kepuasan sebenar bila projek dah handover kat client
pengalaman kerja- A, professionalism level- B+, hubungan dengan colleagues- A+, Boss -A

After that, "that" company. buat maintenance highway. Full time kat office.
office kecik je. dalam 20 orang. etika..err berpakaian tu ada la sikit-sikit. yang lain, nan hado.
meeting2 biasanya boss aku je pergi. (sedar diri,tak terrer & disayangi)
hubungan dengan rakan sekerja sangatlah Homaigod. takyah elaborate lebih-lebih
adalah aku kena pergi a few konvensyen, talk etc yang LLM anjurkan. ok lah jugak.
kepuasan kerja agak kurang sebab rutin yang sama berulang-ulang.
Pengalaman kerja A-, professionalism level- B-, hubungan dengan colleagues-C, Boss-B-

and my current workplace
tempat kerja yang aku letak as my last choice on earth lepas grad dulu
memang tak nak!!! masa kawan-kawan ada yang dapat kerja sini. aku selalu kutuk hahaha
one of the reason mungkin sebab aku bond dengan scholarship masa degree dulu (dah amik scholar, tanak keja ngan penaja, kejis sangat)
tempat ni memang la pelbagai etika kena patuhi. sebagai manusia yang tak suka ikut peraturan sangat, opkoss la aku rimas
lepas kerja kat sini beberapa bulan, terasa ke"awesome"an tempat ni
everything changes gradually. tak rapidly okey. weekend aku masih dzuli yang sama yang tetap keluar bergossip dengan kengkawan secara meriahuolls.
bila kat opis, meeting dengan semua big-big boss, maka disitulah kita belajar something
cara berinteraksi sesama colleagues pun dah lain. secara jujurnya ianya lebih menyenangkan
mungkin department aku ni ok agaknya. aku tetap dengar masalah macam tempat kerja kedua aku tu wujud kat department lain.
kat sini less mengumpat, no mencarut.
etika pakaian pulak memang kena pakai yang bersopan santun. no more jeans, t shirt or pants (except keluar site)
perasaan every weekday morning: AKU NAK P KEJA. (kadang-kadang ada jugak terbabas, terutama lepas weekend yang galak ataupun PMS)

kewangan pun dah agak ok berbanding dulu, Alhamdulillah
ada impian &keinginan yang boleh dipenuhi tanpa perlu mengorbankan komitmen kepada hutang provider.
ada juga yang masih belum (contoh: beli henfon Samsung s4,McBook Pro, handbag Michael Kors ataupun kasut Jimmy Choo)
so, kesimpulannya semoga gua terus dapat berjasa kepada rakyat jelata dengan ikhlas.
pekerjaan pun saham syurga. Tahu tak?
Pengalaman kerja A-, professionalism level- A, hubungan dengan colleagues-A-, Boss-A+


ni la work station gua..please be nice to me wahai buku,calculator,kipas

ni ape? haha..sistem solar pun boleh



buat masa ni, aku merehatkan diri dari agenda merayap-rayap.
kalau ada pun very short road trip je kot
mak dah bebel, kerja pun perlu diberi komitmen :-)
*duit pun dah berkurang*
banyak cuti tak baik untuk perkembangan kerjaya *mentor aku kata*


dzuli

2 comments:

  1. bila baca tajuk entry agak konfius di citu, sbb setahu JM masih single availaible hikssss

    Kiranya tempat kerja baru ni best aaa sbb rate nya semua A :-)

    ReplyDelete
  2. haha..kannn..saja je. currently married with my job la..
    Alhamdulillah, best..harapnya berkekalan la best..

    ReplyDelete