Thursday, October 10, 2013

serabut


Assalamualaikum..
 
rasanya almost 2 minggu jugak la boss kesayangan meninggalkan aku
lepas je beliau meninggalkan aku aku, projek yang aku usahakan hampir 3 bulan kena tukar skop.
bahasa lain ialah "reject"
masa ni, terus la aku menyanyi lagu "baby are you down, down,down,down,down"
memang la down, walaupun projek direject tu pekara biasa, tapi memandangkan aku kena tukar skop bagai, proses tu akan makan masa yang lebih panjang. dan mungkin tarikh tender pun akan berubah
adoi.
 
dekat seminggu ni jugak mood aku kelaut
datang keja je, terus rasa malas semacam
member aku kata aku ni dalam "tempoh bertenang"
tapi, kerja banyak la pulak. boss ngan colleagues semua kelam kabut, aku dok bermalas malasan pulak.
 
aku pun tak tau dah nak buat camne
harap-harap kuatla semangat nak settlekan semua benda
it's no the end of the world bila somebody yang kita rasa selesa tinggalkan kita
cuma...ni yang bersepah kat bawah ni perlukan advice yang mantap  untuk diselesaikan dengan cemerlang, gemilang dan terbilang  T_T
 
 
jangan pedulik organization chart tu, untuk presentation je

7 comments:

  1. sy pun pnah feel gitu...tp malangnya until now dah tak semangat n beriya sgt bekerja...buat pun kerja terpaksa jee...dah almost setahun ni...huhuhu myb pemberi semangat tu dah takde...bkn nak kata bos br tak ok, tp mungkin takde chemistry bding yg dah pergi tu...huhuhuhu~

    ReplyDelete
    Replies
    1. kitaorang lagi best, takde pengganti lagi.. semua terus direct big boss, kesian jugak.
      betul, boss saya yang pindah tu, memang saya respek. dia ajar saya banyak sangat. susah nak jumpe boss yang bijak dan kita selesa. (pengalaman melompat kerja 4 kali hehe)

      Delete
    2. oh terbaliknya cerita, my direct boss still sama...tp tak ngam sgt sbb dia jenis suka main passss je ke kita yg bwah ni....so big bosss yg dah pindah tu la penyelamat...sgt byk membantu n mengajar....membuka minda kita n sentiasa memberi peluang utk terus ke hadapan...kira motivate sungguh la life masa tu....but now, haishh la...jadi mangsa again n again...so dah boring...huhuhu

      Delete
  2. SAbar je Dzuli...itulah asam garam kehidupan...hadapai dengan tabah..kuatkan semangat..JM sentiasa ada d sisi blog mu ini heeee

    ReplyDelete
    Replies
    1. begitulah, masam sungguh asam itu haha...
      tenkiu sbb ada "disisi" blog ni :-)

      Delete
  3. Sabar .. dan terus bersabar.. semua kejadian ada hikmah nya.. setiap kesabaran itu pasti ada balasan nya.. :D
    betul kata Kak JM tu.. rakan blogger ada di sisi blog nie :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..tenkiu..it just another up and down in life...so enjoy jelahhh

      Delete