Tuesday, March 11, 2014

Pray for MH 370

 
Assalamualaikum
 
Aku yakin seluruh Malaysia sedang bersimpati dan mendoakan keselamatan crew dan penumpang MH370 yang dilaporkan hilang pada sabtu yang lalu
ketika berita tentang kehilangan dilaporkan, aku dan kawan-kawan sedang dalam roadtrip ke Melaka.
sebelum bertolak ke Melakat, aku ada baca yang pesawat ini melakukan pendaratan kecemasan di Nan Ming, China dan kemudian disahkan laporan tersebut adalah palsu.
sepanjang trip kami, kami tak putus-putus mendengar update dari radio dan social media.
 
Penerbangan pertama dalam hidup aku ialah menaiki pesawat MAS, MAS ada sentimental value tersendiri untuk diri aku.
Aku juga makin muak tengok pelbagai teori, jokes dan stupid comment yang disebarkan di laman sosial. Tapi aku respek kepada rakyat yang menganjurkan solat hajat, stesen-stesen radio yang mengurangkan lagu-lagu rancak, menyiarkan doa dan live update untuk kes ini. 
 
Pagi tadi, mendengar komen daripada Kapten Norudin Abd Majid, bekas juruterbang B777 fleet Mas, membuatkan aku speechless seketika dan rasa siapalah kita berbanding kuasa Pencipta.
so, teruskan berdoa. Ada hikmah dalam setiap perkara
 
 

Doakan juga keselamatan petugas-petugas untuk operasi SAR.


dzuli

2 comments:

  1. Insyallah.. kita sama2 doakan moga agar misi mencari dan menyelamat dipermudahkan Allah aminn

    ReplyDelete
  2. JM suka dan sgt tertarik engn statement Kapten Norudin tu..mmg betul cakap beliau..semua org menantikan berita dan status terkini

    ReplyDelete