Friday, December 2, 2016

staycation- Time Capsule Retreat, Sg.Lembing


Assalamualaikum

Saja nak share satu tempat yang aku rasa agak menarik lah untuk getaway ataupun short trip
Time Capsule Retreat, Sungai Lembing .
Book tempat ni secara tak sengaja kot sebab plan asal nak pergi Janda Baik dan kebanyakkan chalet dah full.
Urusan booking semua dibuat oleh Ab, aku taktau sangat. Kalau tak salah booking thru wassap dan buat online payment.

Untuk tube/culvert stay ni harga dalam RM 160, yang cabin untuk 4 person harga dalam RM 300++ rasanya lah. Boleh check website diorang.

Ada bbq facilities (ada charge) , boleh book package ke bukit panorama ataupun rainbow waterfall jugak. Tapi rainbow waterfall tutup kalau musim hujan


dalam tubestay. Tak sesuai untuk orang klaustrophobia 
yang ni style pintu cermin. Yang kat atas pintu biasa, cermin kat belakang
Cabin kitaorang-Parralel aurora. Ada cermin
bilik ni best. 
memang dalam hutan

Aku suka jugak la stay sini, aku rasa value for money sebab banyak kemudahan yang disediakan dan chaghe jugak lepak dalam hutan.

Overall pada pandangan aku:
Comfort : 5*
Experience :7*
value for money : 7*
Facilities : 7*

Boleh cuba kalau ada kelapangan, lebih kurang 3 jam drive dari KL, LPT exit Kuantan dan menghala ke sungai lembing. Lokasi dekat gile ngan museum sungai lembing.


till then

dzuli

1 comment: